2009-03-08

"Gartner" palygino CRM praeitį ir ateitį

CRM ateitis atrodo labai panašiai, kaip ir praeitis. Taip pareiškė "Gartner Inc." apklauausi 1500 vadovų ir peržiūrėjusi 10 metų senumo CRM rinką dar 10-iai metų į priekį. Tai nereiškia, kad per 20 metų nebuvo pokyčių. Greičiau esminis iššūkis suvaldyti santykius su klientais visais laikais išlieka tokiu pat sudėtingu.
"Dėl klientų potyrių praturtinimo organizacijos grūmėsi prieš 10 metų ir šiandien vis dar grumiasi." - sakė Isher Kaila, "Gartner" tyrimų direktorė. "Kita didelė sritis - verslo procesų valdymas. Prieš 10 metų kompanijos bandė valdyti verslo procesus, bet ne bendradarbiavimą organizacijos mastu. Yra didelis išbaigtų procesų trūkumas, taip pat mažai tvarkos organizacijose dėl klientų poreikių, pagrindinių rodiklių (KPI) ir sąveikos tarp verslo or IT platesniame kontekste."

Pagal "Gartner" metinę apžvalgą CRM ir verslo aplikacijos išlieka Nr.2. 2009-ųjų metų prioritetų sąraše. Kitos "Gartner" išvados ir prognozės:
  1. 2000-aisiais dauguma organizacijų netikėjo, kad CRM suteikia verslo privalumų, 2009-siais dauguma tikisi, kad tikslus pasiekti.
  2. 2000-aisiais organicacijos įprastai mokėjo 3000 USD už CRM vartojo licenciją, 2009-siais- nuo 1000 iki 1500 USD.
  3. 2020-siais 40% CRM programų bus tiekiamos"SaaS" modeliu, o kainos nusileis iki 500 USD vartotojui per metus.
  4. 2008 m. pasaulinė CRM rinka siekė 9 mlr. USD. ir stabiliai augs po 10% iki 2012-ųjų.
  5. Tiekėjų skaičius mažės. Penki didžiausi CRM tiekėjai užėmė 60% rinkos 2008-aisiais, o 2020-aisiais 50%rinkos užims 3 ar 4 stambūs CRM tiekėjai.

Komentarų nėra: