2010-03-24

Testuoju "Microsoft Dynamix CRM on-line"

Šiandien jaučiu dvigubą malonumą:
  1. gavau pakvietimą išbandyti vieną iš agresyviausių CRM sistemų "Microsoft Dynamix CRM on-line"
  2. į testavimą pakvietė vietinis (Lietuvos) tiekėjas.
Prisijungiu gana sklandžiai, bet, puikus įspūdis tučtuojau išgaruoja. Sistema, kaip ir reikėjo tikėtis, iš karto pasidaro "impotentiška" ne Microsoft aplinkoje, t.y. veikia tik per MS "Explorer" naršyklę. Neveikia ji ir naujose pačios "Microsoft" OS terpėse, pradedant nuo "Vista", o svarbiausia, kad MS "užmiršo" apie tai įspėti savo pranešimuose. Kas bus, kai norėsiu prisijungti iš mobilaus įtaiso?
Galų gale pasirodo žydras ekranas su lietuviškais sveikinimais ir pasiūlymais, ką veikti. Pirmasis meniu punktas "Pradžia" nuteikia draugiškai, bet pamačius, kad visi kiti užrašai angliški, apima keistas netikrumo jausmas... Meniu gražiai keičiasi pereinant iš bloko į bloką, bet bandant įžiūrėti smulkius užrašėlius - nepatogu. Labai vargsta akys.Visiškai "grybauja" meniu mygtukas "Goto".

Pradedam konkrečius darbus. Kuriu kortelę "Account" iš iš karto problemėlė: duomenų daug, o "copy-paste" repozitorijaus atverstoje kortelėje - nėra. Šita bėda nuo seno alindavo MS CRM vartotojų  kantrybę, ir, matyt,  alins dar ilgai. Laukų kortelėje - daug, jie logiški, apgalvoti, bet rankinį jų pildymą galima prilyginti kankinimui. Tuo labiau, kad neaišku kuriuos laukus užpildyti būtina, o kuriuos - ne. Šokinėjantys vienas virš kito skirtingi langai papildomai apsunkina orientaciją.

Kuriu standartines užduotis (Tasks), el.laiškus (E-mails), susitikimus (Appointment) ir kt. veiksmus. Vėl, kaip fokusininko zuikiai iššoka nauji langai, kiekvienas su daugybe reikalingų ir nelabai laukelių, smulkmeniškiems darbų aprašymams. Tik, kur dingo garsiai peršamas ir reklamuojamas panašumas su "Outlook"? Darbų pavadinimai tokie patys, bet daugiau nieko bendro nesimato. Apmaudu, nes nepatogu. Net "SugarCRM" darbo veiksmų terpė artimesnė MS "Outlook"... Tiesa, gerai nuteikia pusėtinai patogus el.laiško formų asistentas.

Tikrinu atskiru el.laišku" atsiųstą pažadą "kaip lengva į sprendimą importuoti verslo duomenis." Deja, pats pirmas reikalavimas užpildyti pasiūlytą XLSX formato lentelę sustabdo bandymą. Dar blogiau, kad importo sistema nesusitvarko net su elementariausiu CSV. Sakyčiau mažų mažiausiai nesolidu iš "Microsoft" pusės.

Pastebėti privalumai. Tiksliai veikiantys sąryšiai tarp motininių ir dukterinių kompanijų. Paslaugų ir joms reikalingų resursų kontrolė. Visada "išreikalauja" užpildyti nors ir labai giliai paslėpto įrašo ląstelę.

Išvados:
  1. Sudėtinga ir paini sistema. Reikalauja labai daug žmogaus dėmesio. Žada beveik neribotas galimybes, bet... tik didelėms įmonėms.
  2. Iš karto vartoti jokiu būdu netinkamas (nebent norėtumėte sukelti didelį darbuotojų nepasitenkinimą). Pirmiausia reikia importuoti duomenis, sutvarkyti procesus, aprašyti darbo instrukcijas, instruktuoti darbuotojus. Vienu žodžiu - viduramžiai.
  3. Jeigu priešdiegiminės analizės metu pavyktų patobulinti darbo procesus, atrasti resursų arba operacijų eigos ekonomiją, automatizuoti didelę dalį pardavimo ir rinkodaros operacijų, tada MS CRM - galėtų būti puikiu instrumentu su savo begale galimybių ir sąryšių. Trumpai tariant - sukurtas revoliucijai, bet netinka evoliucijai.
P.S. Ši MS kampanija sukėlė diskusijas tarptautiniuose socialiniuose tinkluose. Kitą kartą ketinu surinkti ir pateikti įvairių pasaulio specialistų nuomonių apžvalgą.

Komentarų nėra: