2009-06-12

Kodėl verslui reikia CRM strategijos?

"CRM ekspertai sako, kad nepakanka sekti klientų elgsenas, verslas turi laimėti jų širdis ir protus." - kasmetinėje "SugarCRM" vartotojų konferencijoje "SugarCON" Richard Adhikari sukonspektavo Paul Greenberg-o pranešimą „Kodėl verslui reikia CRM strategijos?“.

Kelios citatos lietuviškai:
CRM yra strategija, o ne tik programinė įranga, technologija ar procesai, kuriuos Jūs naudojate savo verslui valdyti.“
Neužtenka sekti vien tik kliento pirkimo įpročius, kadangi tai neparodo, ar klientas iš tikro yra lojalus. Dažnai žmonės toliau perka iš tos pačios kompanijos grynai dėl inercijos.“
„Šios recesijos metu gerai veiks tos kompanijos, kurios išlaikys savo klientus įtrauktus į bendradarbiavimą.“ Greenberg rekomenduoja kurti klientų patarėjus („advokatus“) per bendruomenes, tinklaraščius, socialinius tinklus ir kitas technologijas: „„Advokatavimas“ eina giliau už klientų lojalumą. Jie kalba apie Jus, Jūs esate jų gyvenimo dalimi. Tai naujas verslo modelis, vadinamas bendruomenine prekyba.“
Visaapimančio CRM požiūrio esmė yra žvelgti giliau technologijų ir laikyti klientus partneriais, o ne pardavimų objektais. Didelės kompanijos gali vesti vebinarus, leisti el. knygas, korporatyvinius tinklaraščius, kurti bendruomenes, siųsti tikslinius el. laiškus klientams apie tai, kaip tvarkyti specifinius gyvenimiškus reikalus.“
„Mažos kompanijos gali siųsti klientams nuorodas į dominančius straipsnius, vesti tinklaraščius, transliacijas (angl. podcasts) bei skambinti pagrindiniams klientams."
„Iš šios pamokos gali turėti naudos visos verslo sritys. Jūs turite nuolat įtraukti klientus naudodami visas strategijas, metodus, technologiją ir įrankius, kuriuos turite savo dispozicijoje“. „Ir, kai recesija baigsis, Jūs tęsite tą patį“.

Komentarų nėra: