2008-06-26

Apie Microsoft CRM

Prisiminiau balandį sutikęs puikų projektų vadovą, kuris mielai pasidalino savo sukaupta patirtimi rengiantis gaminti (programuoti) firminį CRM. Žmogus aplankė specializuotą parodą Švedijoje ir gavo neįkainojamų įžvalgų bei žinių. Štai kelios (sutrumpintai, žinoma):

  1. CRM - tai verslo, o ne informacinė sistema. Todėl "normalios" CRM diegimo kompanijos turi visą biblioteką IT instrumentų ir retai apsistoja ties viena.
  2. Diegimas prasideda nuo įmonės procesų analizės ir projektavimo. Vėliau parenkamas IT instrumentas, kuris pritaikomas, modifikuojamas ir t.t. pagal unikalų verslo modelį.
  3. CRM informacinės sistemos (instrumentai) yra specializuotos: jos iš karto optimizuojamos kokiai nors vienai specifikai. Kurti universalias CRM IS - labai neoptimalu (brangu, sudėtinga ir rizikinga)
  4. Didelis CRM diegikas Skandinavijoje turi apie 200 darbuotojų. Verslas gana stabilus.
  5. Microsoft CRM nėra specializuotas, bet labai brangus. Vienintelė jo vertė (už kurią vertėtų sumokėti tikią didelę kainą) - galimybės panaudoti vidinį OS ir Office kodą programuojant specialias integravimo su MS Office funkcijas (vargu, ar Lietuvoje atsirastų bent tuzinas tokių projektų?).

Komentarų nėra: