2009-09-02

Kokią CRM sistemą rinktis: atviro kodo ar ne?

"InsiderCRM" apie kylantį susidomėjimą atviro kodo programine įranga.

Privalumai:

  • nemokama licencija
  • 100% galimybė pritaikyti pagal poreikį
  • aktyvus palaikymas per forumus
  • sava duomenų kontrolė
  • maži gamintojo ribojimai
Trūkumai:
  • nėra projekto palaikymo
  • projektai gali netikėtai žlugti
  • vartotojo sąsaja ir funkcionalumas gali atsilikti
Gera naujiena yra ta, kad atviro kodo dėka CRM sistemos tampa vis labiau prieinamos net mažoms įmonėms.

4 komentarai:

Anonimiškas rašė...

Teko kiek analizuoti įvairius open source variantus vs komercinius sprendimus ir atviro kodo kol kas gauna į kaulus.

Nerijus Filipavičius rašė...

Šie neigiami argumentai kiek pasenę. Jeigu pats produktas toliau nevystomas, o kodas atviras, tai nebus problemos išplėsti funkcionalumą ar ištaisyti net pačiame benaduolyje esančias klaidas. O ką daryti jei tarkime Microsoft CRM randate esminę klaidą? Ant savo kailio esu patyręs, kai dėl komercinio produkto klaidų ilgo taisymo arba ignoravimo iš gamintojo pusės buvo patirti milžiniški nuostoliai ir prarasti klientai...
Argumentas "projektai gali netikėtai žlugti" skamba kiek juokingai, atrodo, kad su komerciniais produktais to nebūna, juolab, atviro kodo sistemos buna fiksuotų versijų ir jų diegimas priklauso labiau nuo diegiančios kompanijos, o ne nuo paties produkto.
Kad vartotojo sąsaja gali atsilikti, tai tiesa, bet nereikia pamiršti, kad renkantis atviro kodo sistemas reikia atkreipti dėmesį ne tik į bendruomenės dydi bet ir į produkto vystymo technologijas ir tendencijas. Taip pat norėčiau paminėti, kad šiulaikinės atviro kodo sistemos didžiąja dalimi būna web pagrindu, kur sąsajos modernumą diktuoja užvilktas dizainas..

Ir bendrai, šiais laikais nematau vertės investicijoms SMB sektoriuje į komercinius produktus.

Nerijus Filipavičius
UAB "SBS Group"
www.sbs-group.eu

Gintaras rašė...

Nesu prieš atviro kodo CRM. Yra daug situacijų ar bendrovių kur jis "išgelbsti dieną". Tačiau dauguma jų privalumų yra ir šitų CRM silpnos vietos.

- niekas neprisiima atsamobybės
- niekas nepakonsultuos
- galimybės pritaikyti pagal poreikį, tik jei šalia yra tą produktą suprantančių specialistų, kas iš karto apriboja pasirinkimą. Nes mažai žinomi (nors gal ir geresni) produktai, turės mažiau bendruomenės o tuo labiau specialistų pašonėje.
- Dėl duomenų kontrolės vėl gi tas pats.. niekas neprisiims atsakomybės jiem dingus, ar patars ką ir kur rasti ir kaip apsaugoti
- O dalyvavimas forumuose kainuoja daug laiko ir/arba pinigų :)

Bet dėl geros naujienos sutinku, tokie CRM tikrai plečia ratą įmonių suprantančių CRM naudą, principus. Mažų mažiausiai atviro kodo CRM gali pasitarnauti kaip geras apšilimo ir reikalavimų surinkimo įrankis, prieš pereinant į sekantį lygį.

Tadas rašė...

Gana svarūs argumentai už ir prieš, didelis gamintojas tikrai gali ilgai vilkti su atnaujinimu ar pataisymais.