2008-09-30

Lietuvoje CRM naudojimas ... mažėja!

Šiuo metu, kai CRM sistemų naudojimas klesti ir plinta visame pasaulyje, Lietuvos įmonės elgiasi atvirkščiai, teigia Softconsulting.lt straipsnyje "Kiek Lietuvos įmonių naudoja CRM ir ERP verslo valdymo sistemas?"

Iš pirmo žvilgsnio faktas verčia suabejoti viskuo: ir tyrimo tikslumu, ir autoriumi, ir įmonių vadovų sveiku protu bei išprusimu, o labiausiai CRM diegėjų kvalifikacija.

Vis tik, manyčiau, kad svarbiausios nusivylimo priežastis yra:
  1. Užsidarymas mažoje rinkoje. Dėl mažos rinkos pardavimų ir rinkodaros automatizavimas neypatingai greitai atsiperka.
  2. Įmonių šykštumas nuolatiniam CRM sistemų palaikymui. Net ir puikiausiai įdiegtas CRM sistemas reikia nuolat "pareguliuoti", paderinti, pagerinti pagal besikeičiančias vidines ir išorines sąlygas. Norint gauti daugiausiai naudos, reikia kaupti vartojimo patirtį. Per dažnai sistemos įdiegiamos ir pamirštamos.
  3. CRM sistemų plėtros trūkumas. CRM - tai vienos iš labiausiai plėtojamų ir apimančių daugybę verslo sričių (nuo reklamos iki tiekimo grandinės) sistemos. Panašu, kad mūsuose per dažnai apsistojama tik ties įvykių registravimo funkcija.
  4. Siauras visų rinkos dalyvių požiūris į CRM sistemą. Visų pirma CRM turi būti laikoma išsamia verslo ir rinkodaros sistema. Jei į CRM žiūrima kaip į "matematikos šedevrą" ar programinį įrankį, įmonė greitai atitrūksta nuo savo pagrindinio ir esminio "maitintojo" - rinkos.
  5. Ergonomikos ignoravimas. Kai CRM sistema "piktybiškai" netaupo vartotojų laiko, jos atsipirkimas ir prasmė katastrofiškai mažėja. Natūralu, kad anksčiau ar vėliau tokią sistemą norisi išmesti.

2008-09-01

Sensacija CRM pasaulyje

Oracle bandys sujungti priešingybes CRM sistemose, diegdama Web 2.0 funkcionalumą ir integruodama savo tradicinį piramidinės struktūros CRM su naujuoju "atvirkščios piramidės". Įdomu, kaip jiems seksis?